top of page

תקשורת

DSC04899.jpg

מלחמה, צריכים אותי

IMG-20240702-WA0009.jpg

אבי בגלי צה״ל

WhatsApp Image 2026-03-07 at 17.49.31.jpeg

בני גנץ כותב על אייל

1000085409.jpg

לא הייתי משנה כלום

מיצר

מכינת מיצר הייתה אחת התחנות המשמעותיות בחייו של אייל. הוא הגיע אליה אחרי התיכון, ובמהלך השנה שם פגש אנשים שליוו אותו עוד שנים רבות אחר כך. גם אחרי שסיים את המכינה, הוא המשיך לחזור אליה, לשמור על קשר עם אנשי הצוות ולהרגיש חלק מהמקום.

לאחר נפילתו הוקמה במכינה פינת הנצחה לזכרו, הבנויה מאבן בזלת מקומית ומשלבת מתקן ספורט ופינת ישיבה. הפינה נמצאת בלב המכינה, כחלק מהנוף ומהחיים היומיומיים של החניכים, ומאפשרת לכל מי שעובר בה להכיר מעט את אייל ואת המקום שתפסה המכינה במסע חייו.

בעקבות אייל אבניאון - מיצר

מירוץ ל.א.ש.י.ר

 מירוץ ל.א.ש.י.ר הוא מסורת של תיכון הדרים בהוד השרון, המוקדשת לזכר בוגרי בית הספר שנפלו.

 

בכל שנה יוצאים תלמידי שכבת י"ב למסע ריצה והנצחה באורך של כ-200 ק״מ הנמשך מספר ימים, ומחבר בין זיכרון, ערכים ואת דרכם של הנופלים. 


מאז נפילתו של אייל, גם משפחת אבניאון לוקחת בו חלק, והרגעים מהמירוץ הפכו לחלק משמעותי מהדרך שבה סיפורו ממשיך להיות מסופר.

בעקבות אייל אבניאון - מירוץ ל.א.ש.י.ר

רגע לפני פתיחת מרוץ ל.א.ש.י.ר בהוד השרון, הוריו של אייל אבניאון ז"ל משתפים בקושי לראות את שמו של בנם מצטרף לרשימת המונצחים – דווקא במקום שבו רץ בעצמו כתלמיד. סיפור על מנהיגות שקטה, יומנים אישיים, וחיבור עמוק בין זיכרון, חינוך וקהילה

בעקבות אייל אבניאון - מירוץ ל.א.ש.י.ר

אבי ואייל רצים במירוץ לשי״ר

הכלבה ׳גבי׳

בעקבות אייל אבניאון - הכלבה גבי

אייל וגבי

בעקבות אייל אבניאון - הכלבה גבי

באחד הסבבים הראשונים שלו בעזה, אייל התחיל לתכנן רעיון חדש, ואמר לאבי - ״אבא, אני מביא כלב הביתה״.

בהתחלה חשבנו שהוא צוחק. כששאלנו מי בדיוק אמור לגדל את הכלב הזה, אייל הסביר שיש לו תוכנית מסודרת: אנחנו נשמור עליו בינתיים, וכשהוא ישתחרר ויעבור לתל-אביב כבר יסתדר.

לא כל כך השתכנענו.

כמה שבועות אחר כך, הגעתי לאסוף אותו מבית קמה. אייל עמד שם עם כלבה על הידיים.

הוא קרא לה גבי, על שם ג'באליה.

הוא מצא אותה בעזה. היא הייתה רזה, מלוכלכת, צולעת על רגל שבורה ובמצב לא טוב. 

​​

 

אייל ושרון עברו בין וטרינרים, ניסו להבין מה אפשר לעשות, גילו שהרגל שלה במצב מורכב ושכנראה תזדקק לניתוח. תוך כדי הבדיקות התברר גם שהיא בהריון, ושככל הנראה כבר המליטה בעבר.

אייל מאוד רצה לעזור לה, אבל בסופו של דבר הבין שהיא לא תוכל להישאר אצלנו בבית. אז הוא התחיל לחפש לה משפחה.

אחרי לא מעט חיפושים הגיעו איריס וממי שלוש. הם באו לפגוש את גבי, התאהבו בה מיד, ואימצו אותה אליהם.

גבי בבית משפחת אבניאון

בעקבות אייל אבניאון - הכלבה גבי
בעקבות אייל אבניאון - הכלבה גבי
בעקבות אייל אבניאון - הכלבה גבי
בעקבות אייל אבניאון - הכלבה גבי

תערוכת ידיד לנפש

כמה חודשים לאחר מכן, סיפורה של גבי מצא את דרכו גם לתערוכה שעסקה בקשר המיוחד שבין בני אדם לכלבים.

במסגרת איסוף החומרים לתערוכה, פנתה היוצרת לאיריס שלוש, שאימצה את גבי, וכך נחשפה גם לסיפור המפגש בין אייל לבין הכלבה שמצא בעזה.

 

הסיפור הוצג כחלק מהתערוכה, לצד סיפורים נוספים על הקשרים שנוצרים בין אנשים לבעלי חיים ועל המקומות הבלתי צפויים שבהם הם משנים זה את חייהם של זה.

רצים לזכר אייל

הריצה הייתה חלק בלתי נפרד מחייו של אייל. במהלך המלחמה הוא חלם לרוץ מרתון לזכר חבריו שנפלו, ואף התחיל לתכנן לעצמו מסלול מיוחד לקראת טיול שתכנן עם הוריו.


לאחר נפילתו, חברים מ"יחדיו" יחד עם דביר צוברי, שהכיר את אייל משירותם המשותף, הקימו קבוצת ריצה לזכרו במסגרת מירוץ תל אביב. במשך חודשים מתאמנים המשתתפים יחד לקראת המירוץ, וביום המירוץ עצמו מתכנסים עשרות רצים מכל הגילאים והרמות כדי לרוץ, להיפגש ולהמשיך את הדרך שאייל כל כך אהב.

כושר קרבי - ׳יחדיו׳

אייל היה חלק מ״יחדיו״, מסגרת כושר קרבי בהוד השרון שבה התאמן והתחנך לקראת גיוסו לצה״ל. הקשר שנוצר בינו לבין אריק אדיב וקהילת ״יחדיו״ היה עמוק ומיוחד, והמשיך ללוות אותו גם שנים לאחר מכן.

לאחר נפילתו, בחרו ב״יחדיו״ ובעמותת ״ספורט לחיים״ להנציח את זכרו דרך פעילויות שממשיכות את דרכו- טיול חנוכה המוקדש לזכרו, ימי גיבוש, פינת הנצחה ויוזמות נוספות, שמאפשרות לחניכים חדשים להכיר את אייל ואת הדרך שבה חי.

הפועל הוד השרון 

הכדורגל היה חלק משמעותי מהילדות של אייל. הוא התחיל לשחק כבר בכיתה ג׳ בקבוצת הילדים של הוד השרון, ושיחק כשוער במשך שנים.

לאחר נפילתו, בחר המועדון להנציח את אייל כחלק מהחיים השוטפים של הקבוצה. קבוצת נערים א׳ נקראת על שמו, ובכל שנה מתקיים משחק לזכרו, שבו חבריו ששיחקו איתו עולים למגרש מול שחקני הקבוצה הנוכחית.

לפני המשחק נערך טקס לזכרו של אייל, השחקנים עולים לחימום עם חולצות הנושאות את דמותו, ואבי מרצה לקבוצה החדשה על אייל, על הדרך שעשה ועל האדם שהיה. כך, גם שחקנים צעירים שלא הכירו אותו זוכים לפגוש את סיפורו במקום שהיה חלק מהילדות שלו.

עלמה ואייל

אייל, מאז ומתמיד היה לי קשה לכתוב לך, כנראה בגלל שאין אדם בעולם שיודע לעשות את זה טוב ממך. כואב לי, שורף לי, אני נקרעת. על הפספוס, על מה היה יכול להיות בעבר ובעתיד. כל השנים האלה למדנו יחד באהבה וכאב, ופתאום הכל ברור, ברור לי למה מהרגע שהכרנו ועד היום אף אחד מאיתנו לא הצליח להיכנס לזוגיות חדשה וללכת לדרכים נפרדות. חברים שלך ושלי תמיד צחקו ואפילו כעסו על זה. אהבה כל כך גדולה ולא ברורה, בסוף הדרכים הובילו אליך תמיד. אף פעם לא הצלחנו להיות יחד כמו שצריך, אבל היה לנו משהו שקשה למצוא, אהבה, ללא תנאים, עוצמתית ואמיתית. אהבה שמשנת 2018 ועד היום גרמה לנו להיפגש כל תקופה מחדש. לפני הכניסה הראשונה שלך לעזה התקשרת להגיד לי שאתה לא מפחד מכלום ושרק חשוב לך שאדע שאתה אוהב אותי ורוצה שנשב שתצא, וכך היה, נפגשנו כשיצאת, שיחה כל כך נעימה וארוכה וחיבוק שנמשך כמה דקות. לפני חודשיים בדיוק נפגשנו שוב, איזה מזל אייל, איזה מזל שהיה לנו ערב אחרון יחד, אופיר וגילי ראו אותנו בדרך לדירה שלך, צחקו ואף לא הופתעו. באותם רגעים כעסתי על עצמי, היום אני מבינה שזה הדבר הכי טוב שקרה לי, הערב הזה היה הדרך שלך להיפרד ממני. אני נאחזת בערב הזה, בכל רגע שלו. אייל, אתה הכי טוב שאני מכירה, הכי טוב בהכל. ואיזה מזל שגילית לי מה זה לאהוב, איזה מזל שנלחמנו ולא ויתרנו כשכבר כאב וחנק, איזה מזל שזכיתי לאהוב אותך יותר מאת עצמי. אהוביק, תודה על כל המכתבים שהשארת לי ואיתי לנצח. אני אוהבת אותך לתמיד, אני אוהבת את זה שאתה שר ומזייף, אוהבת את זה שאתה כל כך הרבה יותר רגיש משאתה נראה, אוהבת את זה שאתה מכיל אנשים ברמה מטורפת, אוהבת את החלומות והשאיפות שלך, אוהבת את זה שהשתיקות איתך לא מביכות, אוהבת את ההליכה המצ׳ואית שלך שקל מאוד לחקות, אוהבת את זה שאין לך טעם (גם לא בבנות), אוהבת שאתה כנה ולפעמים יותר מדי, את הנקודת חן מעל השפה שלך, את הישיבה המצחיקה שלך שאתה נוהג ולא נותן מנוחה לצוואר, אוהבת את הבדיחות הפרטיות שלנו, את זה שאתה הכי חכם שאני מכירה ושיש לך ספר וציטוט לכל מצב, את הטעם המטריף שלך במוזיקה ושהדרך שלנו לעקוב אחד אחרי השני היא הפלייליסטים בapplemusic. שאתה לא מפחד מכלום (גם לא ממני), את המסדרי ציוד שהיית עושה לי, את הסידור המיוחד והמתוח שלך למיטות שלנו, אוהבת לקרוא דברים שאתה כותב, אוהבת את זה שאתה הכי חתיך שאני מכירה, את זה שאתה הכי מסודר בעולם, שכל מי שמכיר אותך מעריץ אותך, שחיילים שלך תמיד מעל הכל, שאין כיף כמו לצאת איתך לטייל, שהכרנו במיצר, שגדלנו ביחד, אוהבת את הנשיקת רמזור על הפרצוף שהיא רק שלי (לחי, לחי, מצח, אף ושפתיים), את זה שאתה משפחתי ואח כל כך טוב, שאתה מאוהב קודם כל בשרון, אוהבת שאין פסגה שאתה לא כובש, את חוף געש וכל מה שקרה בו, את הריח הממכר שלך, הכריזמטיות הממגנטת, שתמיד האמנת בי שאני מסוגלת להכל, את הבוקסר פסים כחול לבן שאתה כל כך אוהב, את זה שאתה היחיד שאני צריכה ברגעי משבר, שיודע לאסוף ולאפס אותי, אוהבת את זה שמה ששלנו ששלנו ואף אחד לא יבין בחיים, ובעיקר אוהבת להרגיש שאתה איתי ואוהב אותי ללא תנאים. אני באמת מודה על הכל, תודה שלימדת אותי מה זאת אהבה, מה זה להיות מאוהבת עד שזה כל כך כואב בלב, אתה הבן אדם הראשון שהצליח להעיר את הלב שלי לחיים ולגרום לדברים שם בפנים באמת לזוז. ומודה על זה שהיית ועדיין החבר הכי טוב שלי, שמכיר אותי וקורא אותי טוב מכולם. אני נזכרת באייל בן ה19 שהכרתי, ששמע שהתלהבתי ממנו והציע לי לבוא איתו לקיפוד במיצר, ושדאגת לשכוח את הפריזבי האדום שלך במיצר בשביל לכתוב לי כמה דקות אחרי שתגיע בסופ״ש לאסוף אותי ואת הפריזבי להמבורגר, נזכרת בנסיעה הראשונה שלנו יחד לגעש, נזכרת איך נישקתי אותך ראשונה, נזכרת איך הפתעתי אותך בהשבעה, נזכרת איך חגגנו שהצלחת לעלות את הפרופיל חזרה, נזכרת כמה שטויות עשינו בבה״ד 1 רק בשביל להתראות ולהגניב נשיקה, נזכרת איך היית מרביץ לי אם הייתי מוציאה מילה על הפועל, נזכרת איך אהבת להיות הכפית הקטנה ולא הגדולה, נזכרת איך החלטת שכל פעם שאתה אומר לי משפט ובתוכו המילה ״now” אני חייבת לעשות את הנאמר, ״נשיקה now”, נזכרת איך שרון ואני זרקנו לך את החולצה של השיקגו בולס מהגדר אצלכם בחצר, על המכות שקיבלתי ואיך קפצת מהגדר להביא אותה, נזכרת איך נסענו יחד לאילת אחרי שלושה חודשים של נתק, נזכרת במפגש שלנו שחזרת מהטיול, נזכרת בחיבוק העוטף והצמוד. תחושת הפספוס אוכלת אותי מבפנים, כי פתאום זה נשמע כל כך קל, כל הדרכים תמיד הובילו אלייך. נכנסת לחיי בכדי ללמד אותי את השיעור הכי חשוב - ללכת עם הלב תמיד, לא לרצות אף אחד, לא להקשיב לסביבה. פשוט להקשיב ללב ולהיות יחד. כמה קל זה פתאום נשמע, כואב לי כל כך, כאב שאני לא יודעת מה עושים איתו, כואב לי על מה שהיה יכול להיות אז ובעתיד. כואב לי ששנינו ידענו כמו שאמרת לי פעם שעוד נהיה תחת חופה וקידושין, אני באמת האמנתי בזה בין אם היינו ביחד או בנפרד. יודעת שידעת שבכל מקום שהייתי בו חיפשתי אותך תמיד, אף פעם לא יצאת לי מהראש. אתה הכי טוב אייל, הכי טוב בהכל, אף פעם לא הצלחתי לענות על השאלה למה נפרדנו, כי הייתה כל כך הרבה אהבה. באותו הערב לפני חודשיים אמרת לתיתי להגיד לי שאתה חושב שאנחנו עוד נתחתן ואני אמרתי לה להגיד לך שגם אני חושבת. אחר כך שהתיישבנו במרפסת אצלך אמרת לי שההחלטה אצלי, שאתה שם ומחכה לי מתי שרק ארצה, אני כל כך רוצה אייל. צחקת וסיפרת שאתה מפחד שאתה תתחתן עם מישהי אחרת, ואני אתחתן עם מישהו אחר וניפגש ברחוב לאחר כמה שנים ונתגרש בשביל להיות יחד שוב. לפחות תדע לנצח שחשבתי בדיוק כמוך… ועכשיו אני מפחדת שכל זה כבר לא יקרה. איילי לא חשבתי שהערב לפני חודשיים יהיה הפעם האחרונה שאראה אותך, אם רק הייתי יודעת הייתי משנה הכל. יש כל כך הרבה דברים שאני רוצה לספר לך, להתייעץ איתך ולרכל איתך. איש הסוד שלי, בכל התייעצות ושיחה איתך תמיד למדתי ולקחתי את העצות שלך. אני מתגעגעת עוד מלפני ועכשיו אתגעגע לנצח, מחכה לראות אותך שוב, מחכה שתבוא אליי בלילות, תודה עליך, למיצר, לפריזבי האדום ולך, על מי שאתה עבורי, על שש שנים שהיית חלק ממני גם בתקופות שלא היינו בהם יחד, מקווה שתחכה לי כי אני כולי שלך מאז ועד הנצח. הלב ידע תמיד, עלמה.

סרט זכרון- פרויקט ׳גל-הד׳

כחלק מפרויקט ההנצחה של Ynet לנופלי המלחמה, הופק סרט קצר המספר את סיפורו של אייל דרך בני המשפחה הקרובים.

© כל הזכויות שמורות למשפחת אבניאון

bottom of page