top of page
1000085409.jpg

השירות הצבאי

כל חיי ובשנה האחרונה בפרט התעסקתי יותר מתמיד בשאלה של חשיבות הגיוס לצה״ל..

אני מבין שזאת המשמרת שלי עכשיו להיות שם בשביל האנשים מסביבי, כי אני מאמין שזאת זכות ללבוש מדים ולשרת בצה״ל ואני שואף להפיק מהשירות שלי יותר מהמצופה לכלל החיילים..

אני אוהב את המדינה שלי ורוצה לתת לה כמה שיתאפשר לי

״

מתוך יומנו של אייל

תחילת הדרך - שייטת 13

אייל אבניאון ז״ל - השירות הצבאי
אייל אבניאון ז״ל - השירות הצבאי

עם גיוסו לצה״ל התנדב לשירות כלוחם בקומנדו הימי - שייטת 13.

אייל היה גאה מאוד בשיבוץ וחדור מוטיבציה להצליח. מבחינתו זו לא הייתה רק יחידה, זו הייתה מטרה שסימן לעצמו שנים קודם לכן.

במהלך המסלול עבר אימונים קשים ומאתגרים במיוחד. באחד מהם איבד את השמיעה באחת מאוזניו. למרות הפציעה, אייל סירב לוותר.  הוא היה רץ לבית החולים, לקבל זריקות וטיפולים, וחוזר מיד להמשיך להתאמן ביחידה.  במקביל לטיפולים רפואיים אינטנסיביים, נאבק כדי להישאר במסלול ולהוכיח לעצמו שהוא מסוגל.  אייל הצליח לסיים את שלב המכין - מהשלבים המאתגרים ביותר בצה״ל - אך השמיעה לא חזרה. לבסוף הוחלט להוריד את הפרופיל שלו ובשל כך נאלץ לעזוב את היחידה.

המעבר ל-504

לאחר ניסיונות בלתי פוסקים לשנות הגזרה, בעקשנות ובנחישות, כנגד כל הסיכויים אייל הצליח להעלות בחזרה את הפרופיל ל-97 עם סעיף. ​לאחר המיונים אותר ליחידה 504. 

במסגרת תפקידו היה שותף לפעילות מודיעינית רגישה ומשמעותית, לעתים בגבולות הארץ ולעתים מעבר להם.

ב- 504 היה לנו נוהל, כשמישהו חדש מגיע לצוות היינו עושים לו ״פלברה״, במילים פשוטות אנחנו (החברים לצוות) היינו עובדים על החבר החדש שאנחנו מפקדים שלו ובאופן הזה היינו יכולים לגרום לו לעשות כל מה שאנחנו רק חולמים עליו

אייל אבניאון ז״ל - השירות הצבאי
אייל אבניאון ז״ל - השירות הצבאי
אייל אבניאון ז״ל - השירות הצבאי
אייל אבניאון ז״ל - השירות הצבאי

מפקד מחלקת טירונים

״

אני מודח מהניסיון שלי להגשים חלום, אני נכשל…

למה דווקא אני ולמה אני חירש ושומע צפצוף…

את המלחמה שלי אני אמשיך לנהל, רודף אחרי משהו לא ידוע..

אבל יודע שבקרוב אגע בנחת ובסיפור שאני רודף אחריו. 

מתוך יומנו של אייל

הוא הציב לעצמו יעד חדש - להיות קצין ולפקד על לוחמים בגדוד. 

למרות שאמרו לו שהדבר אינו אפשרי, הוא לא ויתר. 

 

בעקשנות האופיינית לו הצליח להגיע עד לדלתו של מח״ט הנח״ל.

מפקד מחלקת צלפים

אייל הדריך והכשיר טירונים במשך קרוב לשמונה חודשים, תקופה שבה ליווה דור חדש של לוחמים בצעדיהם הראשונים בצבא והטמיע בהם ערכים משמעת, אחריות וחתירה למצוינות

בערב שישי שקט בגוש, אייל שלף דף וטוש וכתב לעצמו לוח זמנים מדויק לחיים: טיול, לימודים, ילד ראשון (זכר), והדרך שבה הוא רצה להתקדם

אייל אבניאון ז״ל - השירות הצבאי
אייל אבניאון ז״ל - השירות הצבאי

אתם בטוח עמוסים בהמון עבודה עכשיו… לדאוג שהכל יעמוד בצורה טובה

זה ימים קשים לכולנו וכל מי שאני חושב עליו כרגע זה אתם.

אני אוהב אתכם ומחזק אתכם מרחוק, בטוח שאתם עושים עבודה מעולה. 

תהיו חזקים, תגלו אומץ לב, תהיו שם אחד עבור השני, הצלפים זאת משפחה, תדאגו אחד לשני. 

אם מישהו רק יעז לגעת בשיערה מהראש שלכם, אני גומר אותו בידיים

בהצלחה משפחה שלי

״

מתוך דברים שאייל כתב למחלקת צלפים ב-7.10

יאיר חג׳ג׳, חייל של אייל במחלקת צלפים מתייעץ איתו בנוגע לדייט ראשון..

חיילים כותבים

מפקד ראשון, 

שמסתכל ישירות בעיניים, 

שמקשיב באמת, 

שנותן לך תחושה שאתה ומה שאתה עושה זה חשוב בעולם...

לא סתם כינינו אותך אבא

הייתה לך יד חמה כזאת. עוטפת

ישי שרף

היית מפקד שקשה למצוא, מפקד שהחיילים שלו הם ערך עליון

 

ידעת לדרוש אך תמיד ידענו שאפשר ללכת אחריך בעיניים עצומות

אדיר אדיקה

אפילו כשהשתחררתי הייתי חושב על הדברים שאני עושה או אומר - ״מה אייל היה אומר על זה״..

הפכה אותי ללוחם

לא רק לוחם צבאי, אלא לוחם באופי, בגישה, בהשקפה שלי על החיים ועל אתגרים

אריאל חורין

מלחמת חרבות ברזל

אייל אבניאון ז״ל - השירות הצבאי

לאחר אירועי 7 באוקטובר אייל גויס למילואים בגזרה הצפונית. 

בסוף חודש אוקטובר, כאשר אביו אבי נדרש לעבור ניתוח, ולאחר חודש של שירות מילואים, חזר אייל הביתה כדי להחליפו בעבודה. 

​עם סיום תקופה זו, ביקש אישור ממח״ט הנח״ל להצטרף ללחימה העצימה בעזה. הוא שובץ לגדוד 931 בחטיבת הנח״ל, שירת בחפ״ק המ״ם ולקח חלק בפעילות מבצעית בצפון ומרכז רצועת עזה.

בהמשך התבקש לצאת לקורס מ״פ מזורז. לאחריו חזר בחודש מאי ללחימה בעזה וסבבים מבצעיים. 

אייל אבניאון ז״ל - השירות הצבאי
אייל אבניאון ז״ל - השירות הצבאי
אייל אבניאון ז״ל - השירות הצבאי
אייל אבניאון ז״ל - השירות הצבאי

כששב לשטח, כבר שימש מפקד פלוגה בחטיבה 8, גדוד 121 (חרמש), פלוגת סמוראים. 

ב-1 ביולי, 2024, במהלך פעילות מבצעית באזור פרוזדור נצרים, נהרג אייל מפיצוץ מטען, יחד עם רב-סמל ראשון במילואים נדב אלחנן נולר ז״ל.

אייל אבניאון ז״ל - השירות הצבאי

הפצצת איתור נקודת התקרית

אייל אבניאון ז״ל - השירות הצבאי
אייל אבניאון ז״ל - השירות הצבאי
אייל אבניאון ז״ל - השירות הצבאי
אייל אבניאון ז״ל - השירות הצבאי

יומן מלחמה

״

לא תכננתי או רציתי לכתוב בכלל. זה מזל רע. זה ברור שזה מזל רע. אבל אבא הוריד אותי פה בשעה 4:00, ואני מעביר פה כבר 27 דק׳ בחוסר מעש, ונשאר עוד קצת זמן עד התדריך לפני היציאה. אז יש לי כמה דקות פנויות. אז אני אכתוב לא למישהו ספציפי, לאנשים שאני אוהב ולחיים בכלל. אני מרגיש שאני חי חיים מלאי משמעות, יש לי גם חרטות על לא מעט דברים, אבל את כל החשבונות עם עצמי כבר סגרתי בשנה האחרונה. אני הרגשתי שיצאתי לדרך חדשה עם החיים, יותר שקט ושלווה עם העשיה שלי, עם מי ומה שאני ומה אני מייצג. למרות שזה עלול להיות הדבר הקל והפשוט להגיד, לא הייתי משנה דבר. זה לא באמת כזה קל, כי עד לפני כמה חודשים הייתי משנה הרבה דברים. אבל באמת לא הייתי משנה דבר כי אני מרגיש בתהליך אינסופי של התקדמות. כל הדברים האלה שקרו לאורך הדרך, הם רק חלק מסיפור גדול בהרבה. למשפחה שלי ולחברים הקרובים- אתם כל עולמי. כך היה וכך יהיה, אין לי טעם לחיים אם לא כל האנשים הטובים שמקיפים אותי בחיי, בדגש על המשפחה היחידה והמיוחדת שלי. לזכות להוולד להורים ואחים שכאלה זה כמו לזכות בלוטו. ההחלטה להיכנס לעזה ולקחת חלק פעיל יותר בלחימה, היא החלטה שלי אישית, אני עומד מאחוריה, לא ביקשו או דרשו את זה ממני. בשישי האחרון שידרו כתבה על ילדי העוטף, המציאות שילד קטן לא ישן בשקט בלילה מבלי לפחד, היא מציאות בלתי נתפסת שצריכה להשתנות מיד. ועוד מילה אחת לגבי החברים הקרובים שאני מעריך כל כך ואיבדתי במלחמה- בן משה, הדר וזילבר היקרים, אני נכנס לעזה גם בשבילכם, לא מתוך רגשות נקם, מתוך תחושת שליחות ומחויבות לייצג את הערכים שאתם ייצגתם. אני לא כותב ולא אכתוב בזמן עבר, כי כמו שאני נכנס ככה אני גם אצא. אוהב את כולם ונתראה בקרוב

מיומנו של אייל

16.11.23

אייל אבניאון ז״ל - השירות הצבאי

© 2035 by Robinson Family Reunion. Powered and secured by Wix

bottom of page