top of page

מכינת מיצר

זאת שנה מטלטלת, אתה תחיה את השינוי, כך כל בוגר מכינה דאג לחזור ולאמר לי. שאני אתעצב, אתבגר ועוד כל מיני בולשיט שקניתי באותו הזמן.

אם הייתי נשאל לפני היציאה למכינה למה אני בוחר לעשות את השנה הזאת, הייתי מדקלם את המילים של אופיר אחי ״במכינה עוברים שינוי, והייתי רוצה לעבור שינוי דומה״.

כך כתבתי בכל טופס קבלה.

בטבעי אני לא אדם סבלני, אוהב תוצאות כאן ועכשיו. ולכן עם היציאה למכינה, רציתי תוצאות כאן ועכשיו! 

ומתי השינוי הזה יקרה, אם בכלל?

״

מתוך יומנו של אייל

29.11.2017

נירים בהרים - המסע עם דימה

במהלך המכינה, אייל התנדב בנירים בהרים. זו הייתה התנדבות עם נוער בסיכון, עבודה פיזית, שטח, חווה, אנשים, ובעיקר הרבה מאוד לב. אייל התחבר מאוד למקום. לעבודה עצמה, לערכים, לחזון של העמותה, לאנשים שם. אבל בעיקר, היה שם נער אחד בשם דימה. ודימה התחבר לאייל בצורה מאוד חזקה. ואייל התחבר אליו בחזרה. במסע של נירים, כל נער יוצא למסע ארוך, לבד עם השינשין שלו ועם ליווי של אנשי הצוות. זה מסע עוצמתי עבור הנערים שיכול לקחת יומיים, שלושה, ארבעה, ולפעמים גם יותר. ודימה רצה שאייל יבוא איתו. בהתחלה זה לא הסתדר. המכינה לא ממש אישרה. זה היה מורכב מדי, לא לפי הנהלים, לא ברור כמה זמן זה ייקח. אייל אמר לדימה שכרגע הוא לא יכול, ואם משהו ישתנה - הוא יעדכן אותו. ואז, בסוף, הצלחנו לקבל אישור להצטרף ללילה אחד. ואייל כמו אייל, אמר לי: ״אללה, נפתיע אותו״. דימה כבר יצא למסע בידיעה שאייל לא בא. ואנחנו יצאנו אחריו כמה שעות מאוחר יותר. דיברנו עם השינשין, קיבלנו ממנו את הנקודה שבה הם אמורים לישון, וחשבנו שאנחנו נגיע לשם בלילה, נישן לא רחוק מהם, ובבוקר אייל יופיע לדימה משום מקום. רק שהדרך לשם קצת הסתבכה. יצאנו ממיצר רק אחר-הצהריים. תפסנו טרמפים לכיוון מצפה שלום, ומשם היינו אמורים לרדת מהרמה לכיוון הכנרת באיזה שביל מסוים. בהתחלה הכול היה בסדר. ואז אני ואייל נכנסנו לשיחות כמו שבדרך כלל קורה איתו. הולכים, מדברים, צוחקים, לא שמים לב, ופתאום אין שביל. לא היה לנו מפה, לא סימון, ותכלס לא באמת מושג איפה אנחנו. התחלנו לרדת מהרמה לכיוון הכנרת דרך טרסות ושלוחות, בצורה הכי עקומה ולא הגיונית שיש. אחד קופץ למטה, השני מעביר לו את התיקים, ואז קופץ אחריו. לאט לאט התחיל להחשיך, ואנחנו מבינים שאנחנו באמצע ירידה מסוכנת, בלי שביל, בלי קליטה נורמלית, ובלי שאף אחד במכינה באמת יודע באיזו דרך החלטנו לרדת. והכי מצחיק, שכל זה כדי ״להפתיע את דימה״. בסוף הגענו בחושך לכנרת. הלכנו צפונה לאורך החופים, עייפים, רעבים, קצת בהלם מזה שאנחנו בחיים. פתאום ראינו את מסעדת ׳מרינאדו׳ באזור עין גב שכבר הייתה לקראת סגירה והתחננו שיתנו לנו להזמין המבורגר. אחר כך המשכנו לחופים המזרחיים של הכנרת, עשינו שם לילה רק אני והוא, ובבוקר קמנו והלכנו להפתיע את דימה. אני זוכר את הרגע הזה. דימה לא ציפה לראות אותו, ואייל פשוט הגיע. הוא כל כך הופתע והתרגש. לימים, כל פעם שהיינו נוסעים לגולן ועוברים ליד האזור הזה, היינו מסתכלים על השלוחות שירדנו בהן, מסתכלים אחד על השני ואומרים: ״אחי, אין מצב שירדנו את זה..״ רק אחרי הצבא, אחרי כמה וכמה ניווטים, ואחרי קצת יותר פרספקטיבה על מה מותר ומה אסור לעשות בשטח, הבנו כמה האירוע הזה היה הזוי. אבל זה היה אייל. ילד אחד ביקש שהוא יבוא. אז הוא בא. גם אם צריך לשכנע את המכינה. גם אם צריך לצאת באיחור. גם אם צריך לרדת מהרמה בלי שביל. גם אם בסוף זה נהיה מסע קטן בפני עצמו. כי כשאייל הרגיש שמישהו צריך אותו הוא פשוט מצא דרך להגיע.

אשד אברמוביץ, חבר מהמכינה

WhatsApp Image 2026-05-02 at 20.12.03.jpeg

יובל ואייל

הסיפור שלי ושל אייל מתחיל בתחילת המכינה בדיוק עזבתי את המשפחה שלי בבוסטון והגעתי לארץ בודד, אך לא להרבה זמן. ישר מהתחלה ובהזדמנות הראשונה כשההורים ביקרו, אייל ניגש אלי עם הוריו אבי ושרון והכריז בפניהם שאני הולך להיות בן בית אצלם. הקטע הוא שאייל התכוון לזה בכל הלב ועשה את הכל כדי שזה ייתגשם אייל נהיה אח גדול בשבילי. אמנם היה צעיר ממני בגיל אבל היה אח גדול בכל צורה אחרת. תרבת אותי עם מוזיקה ישראלית ודאג שאני אכיר טוב טוב את עידן רייכל. לקח אותי ליום עצמאות הראשון שלי בארץ והכיר לי את כל החברים מהבית. הכין אותי לכל מיון וגיבוש ואפילו למסדר שפצור יום לפני שהגעתי לבקו״ם. לא עבר שישי שאייל לא היה מתקשר אלי ומתעניין איך עבר עליי השבוע ואז מזמין אותי לארוחת שישי, ואם הייתי מגיע אז תמיד היה משכנע אותי להישאר לישון, ואם הייתי נשאר היה מתעקש שאשן במיטה שלו. כשהודחתי מהיחידה הבן אדם שהכי הבין אותי זה היה אייל. ובאופן כללי בכל הדרך הזאת למדתי מהדוגמה האישית של אייל. אייל היה כל כך הרבה בשבילי ועד היום אני לא יודע איך להודות לו.

בנירים בהרים נתנו לנו להתעסק עם כלים ורכבים שלא תמיד באמת ידענו להפעיל.
באחד הימים חנניה שאל את אייל אם הוא יודע לנהוג עם עגלה, ואייל, כמובן, אמר שכן.

אשד אברמוביץ, חבר מהמכינה

לאייל ולכבל Aux היו שני ריקודים קבועים:

הראשון - אוטומוביל של יהונתן רוזן

והשני - אדומה שלי של אריק אינשטיין

הראשון היה מגיע בכל בוקר (וצהריים וערב), עד שכולנו ידענו אותו בעל פה, אבל הבוקר היה הטקס הקבוע, השקמה עם אוטומוביל, השני היה מגיע בגעגוע פתאומי להפועל, רצון להציק לי על עונת הקיזוז או הדאבל ולמרות שלא היה לי אכפת כי תמיד הייתה לי חיבה להפועל, עשיתי כאילו אני מתעצבן כדי שתהיה מבסוט

תומר ואייל

מכתב שכתב תומר, המדריך של אייל במכינה, לאחר נפילתו ובו הוא מתאר את שיחת הטלפון האחרונה ביניהם, ואת ההתמודדות של אייל לאחר הפציעה בשייטת

© 2035 by Robinson Family Reunion. Powered and secured by Wix

bottom of page