
צ'ילה


בדרך למדבר אטמקה
אני וגון בסלטה שבצפון ארגנטינה, מבינים שאייל וקוצ'יני בפיגור של כמה ימים אמורים להגיע גם הם. במסע שכנועים יחסית קצר אנחנו מצליחים לשכנע אותם לתפוס איתנו אוטובוס למדבר אטקמה שבצפון צ'ילה ולעשות שם טיול עם טנדר בשטח שברקע שירים של משינה... אני וגון מחליטים להתחיל להתקדם ולהכין את הקרקע לטיול. אנחנו קונים להם כרטיסים ומשאירים להם קצת כסף ארגנטינאי שנשאר לנו. את המעטפה עם הכסף והכרטיסים אנחנו חושבים להשאיר בקבלה אבל נזכרנו שאנחנו בדרום אמריקה ואנחנו מטיילים כבר כמה חודשים אז החלטנו להחביא בהוסטל במקום בטוח. אממה אנחנו מקבלים סרטון, הקלטה ותמונות מאייל על תרחיש שבכלל לא חשבנו עליו. יום אחרי שיצאנו משם המקום נכנס לשיפוץ כולל והפכו שם הכללל. אייל וקוצ'יני כשהם הגיעו אמרו להם שלא נכנסים בשום פנים ואופן ולך תסביר להם שהם צריכים לקחת משהו, הם בכלל היו אמורים לישון שם ועל הדרך לקחת את המעטפה. לא יודע איך אבל אייל עם החיוך והבטחון שכנע אותם ואמר להם לא לדאוג ושהוא חייב לקחת משהו משם למרות שהכל הרוס והסיכוי שהמעטפה אצל ארגנטינאי כבר גבוה מאוד. למזלנו מבלי לחשוב על זה לא נגעו בצינור ביוב שיורד מהקומה מעל ואף פועל לא שם לב לזה. מצורפים גם התמונות והקלטה
תומר כנען, חבר מהטיול
מדבר אטמקה, צ׳ילה
הגענו לנקודה. חושך, קפוא, 4- מעלות, גובה 4200 והשעה 6:30 בבוקר. כולם בתפקוד לקוי, הקור, השעה. משפט שחזר הרבה ״אנחנו בטיול וקר לנו״ הדהד בחיפושנו אחר הנחל הזורם מים חמים שהובטח לנו. כרגע מסביבנו רק אז׳י בם בם זורם - נחל שלא מאפשר כניסה ואני מחמיא לו. פתאום אנחנו שומעים קול מרחוק, הקול של אייל, ״זה פה!״ חודל אותנו מייסורינו בכפור. בזמן שריחמנו על עצמינו ליד הרכב בטענה שאנחנו מחפשים את הנחל, הוא באמת חיפש. שמחה באוויר. כולנו לוקחים זריז את הדברים מהאוטו ורצים לכיוון. אייל כבר חיכה במים מחויך, ערום. כולנו בעקבותיו, זורקים את הבגדים ואחד אחד נכנסים למים, מוציאים קולות הנאה ולא מאמינים שאנחנו לבד במקום כזה. לימים, האירוע הזה והצעקה ״זה פה״ יהיו אחד הרגעים המאושרים שלנו בטיול.

גון הרצוג

כנפיים
אני חייב לטונה סליחה, פעם אשכרה חשבתי, שזה טיפה רדוד. אבל הטקסט שלו כל כך מדויק.
׳אין אוויר בבית ודי נחנק לי׳
׳וכמה שרציתי אז love&respect׳
׳להיות הכי טוב, לשלוט בפידבק׳, ׳גם אני והיא בדיסים הולכים על הבהונות׳, ׳וככל שאני יותר לומד לשמור לי על הלב׳, ׳אז עוד לא הבנתי זה ברכה או שזה עונש׳, ׳טוב למי ידע שסוד המזלות זה להיות אדם׳
בשמיעות חוזרות, אני לומד יותר ויותר כל ציטוט בינגו! סוד המזלות זה להיות אדם ואסור לשכוח את זה.
״
מתוך יומנו של אייל
טורוס דל פיינה, צ׳ילה
טיילתי עם אייל בדרום אמריקה כמה חודשים. ובמהלך הטיול אייל רצה שנעשה טרק מאוד קשה שלוקח שמונה ימים – טורוס דל פיינה בצ׳ילה ובמהלך הטרק אני סובבתי את הקרסול. ואם לאמר את האמת אני ממש נלחצתי מהאירוע הזה כי היינו באמצע שום מקום ולא באמת יכולתי לעשות עם זה משהו. לא להתפנות ולא כלום. להתפנות משם היה מאוד מאוד מסובך. ונלחצתי מזה שאני לא אוכל להמשיך. והיחיד שהיה שם איתי ובאמת הרגיע אותי ונתן לי תמיכה היה אייל. זה היה אחד הרגעים הכי משמעותיים שלי איתו. היינו באמצע שום מקום בצילה, ואני מתוסכל חסר אונים. לא יודע איך אני הולך להמשיך את הטיול והמסע הזה. נשאר לנו כמה ימים לטרק. ואני הייתי שם ממש שבור. וברגע שאייל ראה אותי ככה הוא לא עזב אותי, נתן לי בטחון, אמר לי שהוא יעזור לי בכל מה שאצטרך. ואמר לי שבמידת הצורך הוא יסחוב אותי על הגב רק כדי שאמשיך איתנו. ועשה הכל כדי שאני רק אמשיך איתם ולא אפרוש באמצע. זה היה ממש משמעותי כי אני הייתי בשלב מאוד שביר, מאוד לחוץ, מאוד מתוסכל. איך אני אחזור כל הדרך לבד כשאני לא מצליח לדרוך על הרגל. ואייל נתן לי בטחון שבמקרה הכי גרוע הוא יבוא איתי, יעזור לי, והטרק הזה לא שווה כלום העיקר שאני אהיה בסדר, למרות שהטרק הזה היה הדבר הכי חשוב לו בטיול. והוא עדיין נתן לי את התחושה שלא משנה מה הוא איתי ולא עוזב אותי. וזה משהו שלקחתי איתי אחרי זה הרבה מאוד זמן. כי בדיעבד אולי נראה שהכל היה בסדר והכל באמת הסתדר. אבל באותו רגע זה לא היה ככה. והוא ידע לתת לי את הבטחון שהייתי צריך שחבר שלי נמצא שם איתי.
עמית פוליטי, חבר מהמכינה
מבצע ״אוכל חם״
לאחרונה הותר לפרסום כי ב PAINA GRANDE בוצע מבצע חשאי בכיסוי מלא -
מטרת המבצע הייתה להשלים קלוריות חסרות ולעורר את חוש הטעם מחדש אחרי התפריט המזין והטעים שאכלנו בכל שאר הימים בטורוסים,
לא ארחיב במילים על מעשי הגבורה שבוצעו שם,
רק אומר שאייל אבניאון (או"ק -'הזוהן') זכה בעיטור העוז על גבורה, חתירה למגע והאומץ יוצא הדופן שהפגין.
תוצאות המבצע לפניכם.
עומרי ויסלדר, חבר מהמכינה

























